Сигнал "Повітряна тривога"

 

Сигнал “Повітряна тривога”. Алгоритм дій

Небезпека нанесення ракетно-бомбового удару

Увага! У разі сигналу повітряної тривони (сирени) необхідно слідувати в безпечне місце або укриття.


Як поводитись під час сигналів повітряної тривоги?


Якщо почули сирени, перебуваючи вдома:

  1. Ввімкнути телевізор чи радіоприймач і уважно прослухати інформацію про характер тривоги;
  2. За можливості попередити сусідів і одиноких людей, що мешкають поруч;
  3. Швидко одягнутися та одягнути дітей, перевірити наявність пришитих з внутрішньої сторони одягу у дітей дошкільного віку нашивок, на яких зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, адреса, вік, номери телефонів батьків;
  4. Закрити вікна, вимкнути усі електричні та нагрівальні прилади, перекрити газ, загасити печі, вимкнути світло (автоматичну коробку, рубильник тощо);
  5. Взяти «тривожну валізу» (індивідуальні засоби захисту, запас продуктів і води, особисті документи, кишеньковий ліхтар) та найкоротшим шляхом прямувати до найближчої захисної споруди чи укриття.

У разі відсутності в радіусі 500 м від вашого будинку захисної споруди використовуйте для укриття підвальне приміщення під будинком.

Якщо ви не почули сигнал та у вас немає можливості швидко перейти у сховище, перейдіть до більш безпечного місця в квартирі: подалі від вікон, у коридор — під несучі стіні, або ванну (але закрийте рушником дзеркало).

Якщо почули сигнал під час перебування у школі


Додаток “Повітряна тривога”

В Україні також запущено додаток “Повітряна тривога”, який сповіщатиме про небезпеку у конкретному регіоні. Його можна завантажити у Google Play Market та AppStore.

Як допомогти дітям не лякатись сирен: поради психологині Світлани Ройз 

Експерти Міністерства охорони здоров’я разом з дитячою та сімейною психологинею Світланою Ройз підготували поради, як допомогти дітям не боятися сповіщень про повітряну тривогу та поводитися у ситуаціях, коли чутно вибухи.

Дорослим рекомендується діяти за таким алгоритмом:

  1. Пояснити дитині, що відбувається, щоб нормалізувати її стан. Можна побудувати розмову таким чином: «Я бачу, що ти боїшся. Так, це ж дуже гучний і неприємний звук, який насправді лякає. Але коли ми чуємо сирену – це значить, що наші ЗСУ зафіксували загрозу і зараз її знешкоджують. Цей звук сповіщає, що про нашу безпеку дбають. І нам потрібно подбати про себе, тому ми йдемо в безпечне місце».
  2. Підтримати малечу: «Я з тобою – і буду з тобою весь час». Рекомендовано запропонувати дію, запитати: «Хочеш, я візьму тебе на руки/обійму, а ти візьмеш свою іграшку?» Важливо, щоб дитина не почувалася безпорадною, натомість мала відчуття, що може вплинути на ситуацію: тримати іграшку, піклуватись про тварину, взяти воду, рахувати кроки.
  3. Поспілкуватися з дитиною після того, як загроза минула. Після скасування повітряної тривоги дорослому треба обов’язково наголосити на цьому: «Все минулося. Ми в безпеці. Спасибі, ти був/була таким сміливим, міцним. Ми чули так багато гучних звуків, але ми впорались. Я пишаюсь твоєю стійкістю та піклуванням про іграшку/ молодшого брата чи сестру/ про себе самого».

Можна запропонувати дитині пограти в терапевтичну «гру»: розтерти вуха і уявити, що з них «висипається» в долоню чи на землю те, що їм заважає, або уявити себе собакою, який щойно вийшов з води і струшує з себе всю воду. Після цього запитати у дитини про те, що їй би хотілося робити після того, як вона вийде з укриття.

Зняти напругу, коли лунають неприємні гучні звуки, допоможуть такі практики:

  • співання пісень;
  • прослуховування аудіоказок в навушниках;
  • промовляння дражнилок на російську армію, щоб знецінити ворога та зменшити страх;
  • масаж вух та простукування зони за вухами;
  • застосування дихальних практик з гучним видихом;
  • гра «Слоник», який обмахується вухами (для цього прикласти долоні до вух, відтуляти й затуляти їх);
  • гра «Комахи» (уявити, що в приміщенні багато комарів і ловити їх, плескаючи гучно в долоні, але не торкаючись інших гравців);
  • позіхання (для цього потрібно провести пальцями від вушної раковини до щелепного суглоба і запропонувати дитині позіхати);
  • дайте дитині льодяники, сухофрукти або жувальні цукерки чи гумки;
  • пускання мильних бульбашок, якщо дозволяють обставини.
РУХАНКА 
Нагадаємо, педагоги та дитячі психологи за підтримки МОН створили телеграм-канал «Підтримай дитину».

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ


Немає коментарів:

Дописати коментар

Як допомогти дитині розвинути самомотивацію

Таку важливу якість, як самомотивація, часто недооцінюють. Це один з визначальних факторів успішності дитини в школі. З моменту ...