Тут ви знайдете 30 відповідей на найактуальніші запитання щодо школи.
Усі запитання згруповано за шістьма тематичними розділами:
SOS,
Безпечне освітнє середовище,
Школа та гроші,
Батьки – учасники освітнього процесу,
Доступ до освіти,
Хто за що відповідає у школі.
Булінг. Ми всі можемо допомогти це зупинити. Посібник для батьків
Рекомендації для батьків "Батьківська підтримка першокласників під час адаптації і не тільки"
ЯК УНИКНУТИ "ДОМАШНІХ БАТАЛІЙ"
ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ДІТЕЙ Z?
Ці діти не ставлять зайвих запитань – вони «гуглять». Вони не запитують дорогу у перехожих – вони шукають потрібне місце за допомогою навігатора.Вони роблять покупки в Інтернеті, причому не завжди в тій країні, у якій живуть.
Інформація та її сприйняттяЩе з дитинства люди Z починають аналізувати величезні обсяги інформації. Найголовніше – вони також можуть швидко знайти потрібні відповіді, відкинувши зайве. Діти водночас виконують домашнє завдання, переписуються з кількома друзями в соцмережах та месенджерах (англ. messenger) і розмовляють з дідусем, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити.Здібність водночас бачити та сприймати інформацію із різних джерел сприяю значному збільшенню швидкості сприйняття.Діти «Зет» звикли до легкодоступності інформації, оскільки їм не потрібно чекати та заучувати.
Графіки і терміниПідростаючи, діти Z проявляють нелюбов до чітких графіків тарозкладів. Покоління Z – мультизадачне покоління. Відмова від чітких часових меж не заважає дітям виконувати свої обов’язки і ніяк не впливає на їхнє майбутнє.Робота та навчання для них – це просто перелік завдань, що потрібно виконати в строк. І все. Нічого більшого. Найголовніше – «Зети» все одно привчені до виконання завдань.
Прості зв’язкиБільшість дітей останнього покоління дуже легко ставляться до дружніх та «ділових» відносин. У школярів багато друзів в соцмережах, вони без стриманості «лайкають» фото вчителів у Instagram. Крім цього, завдяки соціальним мережам представники Z покоління завжди обізнані щодо останніх тенденцій.Якщо вміти користуватися всіма вхідними даними, така людина стає справжньою «скарбницею інформації».
З якими проблемами стикаються «Зети»?Швидке засвоєння інформації – це дійсно дуже корисна навичка, якої бракує попереднім поколінням. Але розум, що звик до швидкого потоку та опрацювання інформації, починаєнудьгувати, коли її замало і вона надається дуже повільно.Найбільше негативу це додає під час уроків у школі. Значна різниця у швидкості сприйняття у дітей та вчителів старшого віку призводить до певних проблем, а є дослідження, які показують, що сучасний учень може концентруватися на чомусь лише 8 секунд, що значно менше, ніж у представників попередніх поколінь, тому:- учителям не вдається утримати увагу дітей;- дітям не вдається уважно слухати матеріал та засвоювати його;- учителі сердяться на учнів, а учні – на вчителів.Доступність інформації позбавляє дітей необхідності тягати за собою величезний «багаж знань», тому їх «внутрішній сортувальник інформації» може легко перенести прізвище першого світового космонавта до папки «неважливо».«Z-ти» також не завжди здатні зрозуміти, чому вони повинні перебувати у садку або школі в певний час і хто це сказав. Такі діти найбільш продуктивно навчаються не тоді, колице комусь зручно або потрібно, а коли вони мають відповідний настрій. На жаль, більшість «Зетів» не готові налагоджувати міцні зв’язки. Якщо більш старшим дітям стає некомфортно, вони легко змінюють обстановку та оточення, без зайвихвагань. До того ж в їхньому світі практично не існує ієрархії. Вони не підкорятимуться комусь лише тому, що цей «хтось» старший за них або взагалі директор школи.Не варто намагатися змінити таку дитину і зробити з неї людину з аналогічними переконаннями, настановами і поглядами на життя як у нас. Потрібно лише допомогти їй увійти в доросле життя.Для сучасного покоління потрібен новий стиль навчання, нові методи. «Зети», як ніхто інший, потребують ігрових підходів. Також їх варто частіше хвалити «лайкати» оцінками або нагородами. На уроках інформацію подавати переважно графічно, завдання – конкретні, викладення теорії – зведені до мінімуму.
За матеріалами "Психолог у НУШ: радісно та впевнено руш! Путівник психолога в Новій українській школі"
Ці діти не ставлять зайвих запитань – вони «гуглять». Вони не запитують дорогу у перехожих – вони шукають потрібне місце за допомогою навігатора.
Вони роблять покупки в Інтернеті, причому не завжди в тій країні, у якій живуть.
Ще з дитинства люди Z починають аналізувати величезні обсяги інформації. Найголовніше – вони також можуть швидко знайти потрібні відповіді, відкинувши зайве. Діти водночас виконують домашнє завдання, переписуються з кількома друзями в соцмережах та месенджерах (англ. messenger) і розмовляють з дідусем, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити.
Здібність водночас бачити та сприймати інформацію із різних джерел сприяю значному збільшенню швидкості сприйняття.
Діти «Зет» звикли до легкодоступності інформації, оскільки їм не потрібно чекати та заучувати.
Графіки і терміни
Підростаючи, діти Z проявляють нелюбов до чітких графіків та
розкладів. Покоління Z – мультизадачне покоління. Відмова від чітких часових меж не заважає дітям виконувати свої обов’язки і ніяк не впливає на їхнє майбутнє.
Робота та навчання для них – це просто перелік завдань, що потрібно виконати в строк. І все. Нічого більшого. Найголовніше – «Зети» все одно привчені до виконання завдань.
Прості зв’язки
Більшість дітей останнього покоління дуже легко ставляться до дружніх та «ділових» відносин. У школярів багато друзів в соцмережах, вони без стриманості «лайкають» фото вчителів у Instagram. Крім цього, завдяки соціальним мережам представники Z покоління завжди обізнані щодо останніх тенденцій.
Якщо вміти користуватися всіма вхідними даними, така людина стає справжньою «скарбницею інформації».
З якими проблемами стикаються «Зети»?
Швидке засвоєння інформації – це дійсно дуже корисна навичка, якої бракує попереднім поколінням. Але розум, що звик до швидкого потоку та опрацювання інформації, починає
нудьгувати, коли її замало і вона надається дуже повільно.
Найбільше негативу це додає під час уроків у школі. Значна різниця у швидкості сприйняття у дітей та вчителів старшого віку призводить до певних проблем, а є дослідження, які показують, що сучасний учень може концентруватися на чомусь лише 8 секунд, що значно менше, ніж у представників попередніх поколінь, тому:
- учителям не вдається утримати увагу дітей;
- дітям не вдається уважно слухати матеріал та засвоювати його;
- учителі сердяться на учнів, а учні – на вчителів.
Доступність інформації позбавляє дітей необхідності тягати за собою величезний «багаж знань», тому їх «внутрішній сортувальник інформації» може легко перенести прізвище першого світового космонавта до папки «неважливо».
«Z-ти» також не завжди здатні зрозуміти, чому вони повинні перебувати у садку або школі в певний час і хто це сказав. Такі діти найбільш продуктивно навчаються не тоді, коли
це комусь зручно або потрібно, а коли вони мають відповідний настрій. На жаль, більшість «Зетів» не готові налагоджувати міцні зв’язки. Якщо більш старшим дітям стає некомфортно, вони легко змінюють обстановку та оточення, без зайвих
вагань. До того ж в їхньому світі практично не існує ієрархії. Вони не підкорятимуться комусь лише тому, що цей «хтось» старший за них або взагалі директор школи.
Не варто намагатися змінити таку дитину і зробити з неї людину з аналогічними переконаннями, настановами і поглядами на життя як у нас. Потрібно лише допомогти їй увійти в доросле життя.
Для сучасного покоління потрібен новий стиль навчання, нові методи. «Зети», як ніхто інший, потребують ігрових підходів. Також їх варто частіше хвалити «лайкати» оцінками або нагородами. На уроках інформацію подавати переважно графічно, завдання – конкретні, викладення теорії – зведені до мінімуму.
За матеріалами "Психолог у НУШ: радісно та впевнено руш! Путівник психолога в Новій українській школі"
Пам’ятка для батьків як зробити зарядку улюбленою звичкою дитини
ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО COVID-19, НАВЧИТИ ЇЇ ВЕСЕЛО МИТИ РУКИ ТА ПРАВИЛЬНО ВІДПОЧИВАТИ — ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
ВІД МОН ТА ЮНІСЕФ УКРАЇНА
Чому дитина може бути "неслухняною"?
Ось найпоширеніші причин непослуху дитини з книг "Бавимося разом" (психотерапевтки Алли Слотвінської):
Перевірка любові.
Вікові кризи.
Нереалістичні батьківські вимоги.
Відсутність чітких меж або перевірка їх на міцність.
Дослідницька цікавість.
Привертання уваги.
Відстоювання своєї думки або боротьба за владу.
Опір гіперопіці та надмірному контролю.
Наслідування батьків.
Часті сварки між батьками.
Як бачите, немає у списку причин: "непослух заради непослуху" або "навмисний непослух, аби позлити батьків".
Немає коментарів:
Дописати коментар