вівторок, 22 березня 2022 р.

ЯК СТАВИТИ ЦІЛІ І ПЛАНУВАТИ У СИТУАЦІЇ НЕВИЗНАЧЕННОСТІ?

Найстрашніше катування - це катування невизначеністю, коли не знаєш, що і як буде далі і не маєш опори для прийняття рішень та планування свого життя та своїх дій навіть на короткий термін.

На що ми можемо спертися сьогодні, у період тотальної невизначеності?

НА СЬОГОДЕННЯ! АНАЛІЗ ПОТОЧНОГО (ЦЬОГО) СТАНУ може дати вам розуміння того, як діяти далі і визначити ТОЧКУ СТАРТУ в нових умовах

Нижче наведені рекомендації є більш ефективними для тих, хто не бере участі у військових діях.

Сьогодні для стабілізації внутрішнього психологічного стану дуже корисно чітко дати собі відповідь на запитання

- хто ви,

- де ви знаходитесь,

- які ресурси у вас є

- які реальні загрози у вас є

- які зобов'язання у мене є

- які можливості дає вам ваше сьогоднішнє становище

І на підставі відповідей та аналізу ситуації можна побудувати короткострокові цілі, створити план дій і цим стабілізувати свій психологічний стан

ПИТАННЯ:

1. ХТО Я?

- Біженець

- Тимчасово виїхав і вимагаю тимчасового захисту

- внутрішній переселенець

- Людина, яка починає нове життя в іншій країні

- Хто залишився вдома

2. ДЕ Я ЗНАХОДЖУСЯ?

- За кордоном - У Німеччині (Молдова, Болгарія, Іспанія, ….).)

- Усередині країни - У Львові (у селі на Західній Україні, невеликому містечку на Прикарпатті….)

- Вдома, у своєму місті та у своїй країні

3. ЯКІ РЕСУРСИ У МЕНЕ Є

- фінансові, грошові (готівка, на картках, від родичів, від знайомих, від волонтерів або країни, що дала притулок, від держави)

- Матеріальні (одяг, взуття, предмети першої необхідності та гігієни…).

- комунікаційні (гаджети, комп'ютери для роботи)

- Житлові

- Людські (На чию допомогу я реально можу розраховувати, на кого покластися)

- Особисті (що я реально вмію робити, що може знадобитися іншим)

4. ЯКІ РЕАЛЬНІ ЗАГРОЗИ У МЕНЕ Є прямо зараз

- для життя та здоров'я

- для психічного стану

- юридичні

5. ЯКІ ОБОВ'ЯЗКИ У МЕНЕ Є

- турбота про дітей

- турбота про рідних, близьких, знайомих

- турбота про тварин

- зобов'язання перед роботодавцем

- зобов'язання перед приймаючою стороною

- зобов'язання моральні

- зобов'язання перед собою

6. ЯКІ МОЖЛИВОСТІ ДАЄ МЕНІ СЬОГОДНІШНЄ ПОЛОЖЕННЯ

- Як я можу по-новому, у новому середовищі або за цих обставин використовувати те, що вмію

- У чому я можу спробувати свої сили, чим новим зайнятися

- Чому я можу навчитися (нової мови, нової професії, отримати нові навички...)

- На що зараз можу витратити час, що звільнився (якщо звільнився)

- Які корисні контакти та з ким я можу зав'язати, створити

- Які перспективи я можу отримати

- Що дає мені моє становище там, де я перебуваю?

ЩО ДАЛІ?

А далі ви

- аналізуєте всю інформацію

- вибираєте найкритичніші питання, які потрібно вирішити

- вибираєте можливості, якими зараз можна скористатися

- ставте короткострокові цілі з цих вибраних питань та можливостей

- створюєте покроковий план дій на найближчий тиждень-місяць (по кроках, по днях, по годинах)

- чітко дотримуєтеся його виконання

ВАЖЛИВО:

1. Відповідайте на запитання 1-6 письмово. З тим, що записано легше працювати, і це легше аналізувати

2. Не поспішайте. Присвятіть запису відповідей та аналізу кілька днів. Нехай мозок працює та шукає відповіді на запитання. Просто будьте свідком і записуйте додаткові відповіді або ідеї, що спонтанно прийшли, відразу, як вони виникли

3. Поки що не варто сильно орієнтуватися на майбутнє. Воно не визначене. Зараз ви можете спиратися на сьогодення та з нього будувати короткострокові плани.

Бережіть себе у цей непростий час!

Миру вам та вашим близьким! 🙏🏼

Наталія Сабліна

Немає коментарів:

Дописати коментар

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР?

Особисті кордони — особистий простір, який кожна людина особисто розподіляє. Що є комфортно для тебе, може бути дискомфортним дл...