субота, 16 березня 2024 р.

Проективна методика "Два будиночки"


Мета: виявити ставлення дитини (3,5-6,5 років) до окремо взятих людей з її оточення (до членів сім’ї, вчителів, братів і сестер, друзів і т.д).
Обов’язковою умовою є те, що тест проводитися віч на віч (дитина + психолог).
Вам знадобиться аркуш білого паперу, червоний і чорний фломастери.

Процедура проведення:
Психолог ненав’язливо розпитує дитину про її дім: «А в якому будинку ти живеш?»
Психолог каже: «Чудово, а давай побудуємо для тебе інший, чудовий і дуже гарний будиночок» і малює на аркуші паперу будиночок червоним фломастером. У процесі малювання потрібно постійно підкреслювати привабливість червоного будиночка.
Психолог пропонує дитині: «Ну, тепер нам потрібно заселити цей прекрасний будиночок. Першим його жителем будеш, звичайно, ти, адже ми його для тебе побудували». Психолог записує поруч з будиночком ім’я дитини. «А хто ще буде жити в цьому будинку? Ти можеш вселити в нього кого хочеш, і тих, хто зараз живе з тобою і тих хто живе в іншому місці. Кого хочеш вселяти?»
Ім’я кожного «нового мешканця» будиночка психолог записує під ім’ям дитини. Можна дуже м’яко поцікавитися, а хто це.
Коли в будиночку з’являться 2-3 новосельці, психолог малює поруч чорний будиночок і каже: «Хтось, напевно, не буде жити з тобою в червоному будиночку, їм теж потрібно десь жити. Давай поселимо їх в будиночок, який буде стояти поруч». Важливе уточнення – чорний будинок ні як не характеризується перед дитиною і не описується! Це просто сусідній будиночок і він не гірший, ніж червоний!
Якщо дитина не заселяє чорний будиночок, психолог її ненав’язливо до цього спонукає: «Ну що ж, будиночок так і буде стояти порожній?»
Коли будиночки вже заселені, допускається запитати про кого-небудь, кого забули (учитель, братик і т.д).
Потім психолог говорить: «Давай подивимося, можливо, хтось із сусіднього будиночка хоче переїхати в червоний будиночок жити. Як ти думаєш хто це?». Стрілочками на аркуші паперу позначається «переїзд».
«А можливо, з червоного будиночка хтось хоче переїхати?» – говорить психолог і знову позначає стрілочками «переїзд».
Розшифровка результатів тесту не символічна. Висновки робляться безпосередньо, в червоному будиночку живуть люди, яким дитина симпатизує, «мешканців чорного будиночка» дитина цурається і психологічно відмежовується. При переселенні «мешканців» з одного будинку в інший потрібно враховувати пояснення дитини або формулювання питання (чиє бажання вплинуло на переселення). Найважливіше значення має те, куди дитина «поселила» батьків, братів і сестер. В якому будиночку перебувають вчитель або вихователь. А також, чи присутні в червоному будиночку однолітки дитини.
З інету

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як допомогти дитині розвинути самомотивацію

Таку важливу якість, як самомотивація, часто недооцінюють. Це один з визначальних факторів успішності дитини в школі. З моменту ...