вівторок, 11 жовтня 2022 р.

❗Як навчатися в період війни, коли настрій часто пригнічений, нічого не хочеться, турбує тривожність?

Багато хто із нас стикався з цим на старті війни, коли ми всі відчували себе неначе паралізованими, багато хто стикається з цим періодично досі.

Для початку давайте визначимо причини, чому так з точки зору нашої з вами природи.

Причина 1️⃣

Мозок людини 🧠 можна умовно розділити на три складові: 

🦎 мозок ящірки - найдревніша, найглибинніша частина - відповідає за найважливіші функції, як от дихання, реакція "бий або тікай";

🐈 мозок ссавця - умовно середня частина, в ній живуть емоції, набуті рефлекси;

🙋мозок людини (неокортекс) - верхня, звилиста частина мозку. Тут наша свідомість, короткотривала пам'ять, здатність аналізувати, уявляти, робити висновки і т.д.

Особливість роботи 🧠 наступна: 

якщо гіперактивується одна із внутрішніх частин, вона приглушує роботу тих, що над нею. 

Тому ми не здатні творчо мислити або створювати щось нове, в тому числі й навчатися, коли нам дуже страшно чи тривожно! Наприклад, як не можемо закип'ятити воду електрочайником, якщо є проблеми з електрикою в мережі.

✅ Вихід:

1) знайти свою особисту формулу нормалізації власних емоцій.

Є багато різноманітних технік для цього, про деякі із них ми вже говорили раніше. Якщо буде цікаво - додаватиму до них нові. Але потрібно пам'ятати, що якщо власноруч не справляєтеся, а відчуття тривоги систематичне, то просто цих технік буде замало - варто звернутися до професійного психолога чи психотерапевта. Це дозволить підтягнути усі життєві сфери, не тільки процес навчання;

2) більше уваги приділяти спорту. Під час фізичної активності "згорають" гормони стресу, зокрема розчепляється кортизол, що є "паралізатором" творчого мислення та хорошого настрою в тому числі;

3) випрацювати режим сну та відпочинку;

4) знайти нове хоббі, змінити обстановку - це стимулюватиме активний синтез нових синаптичних зв'язків і таким чином активізуватиме неокортекс.

Причина 2️⃣

Змінилася ваша внутрішня позиція згідно піраміди потреб Маслоу (на картинці).

До прикладу: 

До війни Ви навчалися, так як у вас це була пізнавальна потреба (третя згори), а зараз ви живете не вдома, зникло відчуття безпеки та впевненості у завтрашньому дні (тобто ми опустилися до другого рівня знизу). Не задовольнивши нижні "поверхи", ми не відчуваємо потреби роботи над тими, що вище.

✅ Вихід:

Спробуйте знайти зв'язок між сьогоднішнім вашим положенням по піраміді і з причинами навчання.

Наприклад: так я зможу знайти кращу роботу, щоб забезпечити життя своє та близьких, більше донатити на ЗСУ та приближати перемогу і разом з ним позбутися цих переживань щодо війни.

Вірю, у вас все вийде!

Оксана Василевич, 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як допомогти дитині розвинути самомотивацію

Таку важливу якість, як самомотивація, часто недооцінюють. Це один з визначальних факторів успішності дитини в школі. З моменту ...