середа, 1 червня 2022 р.

Правила легкого засинання, та що робити, коли дитині наснився жахливий сон



  1. По-перше – давайте розберемо для себе правила екології сну.
  2. Як створити простір, в якому дитині та дорослому було б легше
  3. увійти в режим відновлення.
  4. Мінімум за 40 хвилин до сну ми припиняємо рухливі активності.
  5. Вмикаємо музику, де був би проявлений ритм –
  6. приблизний до спокійного ритму серця.
  7. Не всіх дітей заспокоюють водні процедури,
  8. декого вони активізують,
  9. тому треба обрати – душ чи ванна,
  10. чи, можливо, водні процедури проводити трохи раніше.
  11. Звісно, краще перед сном не дивитись у ліжку мультфільми.
  12. Взагалі – в мирний час є правило: ліжко тільки для сну,
  13. а у дорослих ще для сексу, –
  14. ідеально, на ліжку не працювати і не вчитись.
  15. Щоб ми звикали – торкаємось ліжка, і вмикається режим заспокоєння.
  16. Розумію, що зараз, коли багато хто з нас живе не вдома,
  17. це може бути складніше,
  18. але спробуйте створити хоча б мінімальне зонування для різних справ.
  19. Також для заспокоєння робимо масаж – щоб тіло відчуло безпеку.
  20. Або застосовуємо ще одне надійне заспокійливе - співаємо колискову.
  21. Під час сну, коли дитина із заплющеними очима, –
  22. не потрібно торкатись її чи обіймати.
  23. Якщо дитині сниться, що хтось її переслідує,
  24. чи вона намагається вивільнитися із небезпечного простору –
  25. це може призвести до непрогнозованої реакції.
  26. Якщо дитина уві сні кричить,
  27. то сідаємо поруч, називаємо дитину на ім'я.
  28. Кажемо:
  29. - Ти спиш. Тобі наснився страшний сон.
  30. Це сон. Я твоя мама.
  31. Я з тобою.
  32. Ти зараз прокинешся, і я тебе обійму.
  33. Ми в безпеці. Я з тобою.
  34. Коли дитина розплющила очі – звертаємося на ім'я.
  35. Кажемо:
  36. - Подивись на мене. Ти мене бачиш?
  37. Кивни. Ти прокинувся.
  38. Яке твоє ім'я? А як мене звуть?
  39. А твою кішку/собаку?
  40. Тобі наснився страшний сон.
  41. Зараз ти прокинувся.
  42. Все добре. Ми в безпеці.
  43. Стисни мою руку сильно-сильно.
  44. Можна тебе обійняти?
  45. Я з тобою.
  46. Обіймаємо, трохи гойдаємо,
  47. можна тихесенько співати колискову.
  48. Ми в безпеці.
  49. Можливо запропонувати дії:
  50. Давай усі страшні сни відженемо
  51. (нам потрібно, щоб дитина сама змогла виконати дію.
  52. Давай ми плескатимемо в долоні
  53. (один раз),
  54. і сон піде в країну снів, а ми в реальності.
  55. Чи ми відштовхнемо, чи пирснемо з пульверизатора
  56. (навіть уявного) – спреєм від монстрів.
  57. Чи подмухаємо
  58. (сни – як туман, можуть розвіятися від подиху).
  59. Чи проговоримо – "Сон, знай своє місце".
  60. Закріплюємо словами – ти впорався,
  61. дивись, ти сам усе подолав.
  62. Вночі, якщо сама дитина не розповідає, що наснилося – не провокуємо.
  63. Якщо розповідає – кажемо – це був страшний сон.
  64. Це відбувалося уві сні.
  65. Все минуло. Ти в безпеці.
  66. Якщо дитина розповідає про ворогів,
  67. чи що не могла вибратися, чи що поруч були снаряди –
  68. можна ворогів розвіяти в прах,
  69. уявити, що вибралися, а над собою – світовий щит.
  70. Нам треба завершити процес.
  71. Можна разом вигадати кінцівку, в якій дитина була би переможцем.
  72. Будь ласка, запам’ятайте – впродовж дня –
  73. щоразу, коли минає тривога, коли минає небезпека –
  74. нам дуже важливо сказати – тривога закінчилася.
  75. Ти молодець. Ти так мені допомагав.
  76. Щоразу варто ставити крапку в подіях.
  77. Щоб уві сні ми не поверталися до початку подій
  78. і не переживали у снах чи думках те, що для нас травматичне, знов і знов.
  79. Добрих снів!

Немає коментарів:

Дописати коментар

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР?

Особисті кордони — особистий простір, який кожна людина особисто розподіляє. Що є комфортно для тебе, може бути дискомфортним дл...