понеділок, 16 травня 2022 р.

Вправа "Я є"

Чи часто ми поводимося в якихось ситуаціях чи взагалі — живемо так, ніби нас немає? Не присутні емоційно, усуваємося, завмираємо, уникаємо, хочемо залишитися непоміченими, боїмося... Не говоримо і не робимо те, чого б нам хотілося. Приглушуємо свою яскравість та індивідуальність. Стаємо зручними для когось, всупереч власним потребам та комфорту. Іноді так буває безпечніше, простіше зберегти стосунки чи якісь блага. Або це наслідок психотравми.

Якщо це вам актуально, давайте з цим розбиратися!

1️⃣ Вимовте фразу "Я є". Зверніть увагу, що ви відчуваєте у цей момент. Якщо фраза не відгукується вам, то запитайте себе:
~ Що я втрачу, якщо дозволю собі бути? Напишіть все, що спадає на думку.
Тут криються вторинні вигоди такого способу життя.

2️⃣ Скажіть собі: Я можу бути будь-яким. Відчуйте, чи відгукується, чи співвідноситься з вашим самовідчуттям?

Потім запитайте себе:
~ Що я втрачу, якщо дозволю собі бути таким, яким я хочу? (Займатися цікавою справою, виглядати за власним смаком та комфортом, виявляти весь свій спектр емоцій, позначати межі тощо)

3️⃣ Скажіть собі: "Я дихаю". Спробуйте фразу на різний лад. Поспостерігайте, що відбувається з вашим тілом у цей момент, як ви почуваєтеся з цією фразою.

Якщо є якісь перешкоди, блоки, дискомфорт, запитайте:
~ Що я можу втратити, якщо дозволю собі дихати?

4️⃣ І, нарешті, спробуйте на смак фразу "Я живу". Як вона вам? Підходить? Близька? Чи має до вас відношення?

Якщо ні, то переходьте до питання:
~ Що я втрачу, якщо дозволю собі жити?

Напевно, ви дізнаєтеся про себе щось нове і підозріле після цього 🍀. Зрозумійте, що можна зробити, аби покращити своє життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР?

Особисті кордони — особистий простір, який кожна людина особисто розподіляє. Що є комфортно для тебе, може бути дискомфортним дл...