пʼятниця, 29 квітня 2022 р.

23 практики, ігри, що допомагають екологічно «відреагувати злість», проявити агресію.

 Для дітей різного віку. Зараз тема агресії болюча і закономірна. 
Всі ігри зібрані для різних "каналів агресії" - голос, зуби, руки, нігті, ноги, живіт, рефлексія - слова. Але у всі ці ігри можна грати, лише якщо ми самі можемо витримати напругу злістю.
1.  «Видихнути хмару» - уявити, що вдихнули хмару і видихнути її зі звуком, можна з грозою та блискавкою (ми розкриваємо руки – показуючи, який розмір хмари ми вдихаємо, а на видиху видаємо звук, та зводимо руки, «зменшуємо» розмір хмари, долоні в кінці видиху з»єднуються, мов у хлопку. Можливо, супроводжуємо видих, тупотінням ніг)

2. "Погода" – ми обережно простукуємо подушечками пальців долоні чи тіло дитини– своїми доторками відіграючи - спочатку м»які доторки, немов дитину гладить сонечко і легкий вітер (йдемо -стукаємо - повільно, м'ягенько тихо), потім вітер посилюється починається дощ - починає йти швидше і тупотіти. Дощ посилюється - торкаємося сильніше, злива – ще сильніше простукуємо, гроаз - ураган – ще сильніше, дмухаємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає - поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо «прекрасною погодою». Можна запропонувати, щоб дитина відігравала погоду кроками на місці – розгойдувалася, потім тупотіла ніжками, потім стрибала і кричала (коли грім), потім посміхалася та розслаблено погойдувалася, при «ясній погоді»

3. "Собаки" - "перетворитися" на добрих собачок, що вихляють хвостиками, потім, злих собак, що гарчать один на одного. А потім, знову перетворитися на добрих собак, що принюхуються, та знайомляться

4. «клац-клац» - клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, показувати зуби і гарчати, як тигри. Перетворитися на людей

5. «РРРРР» – перетягувати тканину, тримаючи в зубах

6. «Докричатись до Місяця»: якщо є можливість проявляти голос в повну силу.  уявити, що треба крикнути послання космонавтам чи інопланетянам. (можна кричати з різних кутів кімнати один одному, можна спрямовувати звук «далеко-далеко»)

7. «Плювалки» виплюнути, видути – з трубочки горошину, будь що - в ціль

8. «Лети!» Дути один на одного, як на перо. Дозволити собі дути на дорослого, щоб його «здути» з місця

9. "Товкалки" "Відштовхнути повітряною хвилею" дорослого (партнера з гри) – зробивши відштовкуючи жест руками. Батько «відлітає» від дитини

10. «Подушковий бій» (якщо це доречно в умовах, яких живемо)

11. «Борці сумо» - засунути подушку під футболку і штовхатися, подушка пом'якшуватиме удар

12. Рвати папір і потім зібрати з уривків колаж (будь який образ, можна задати його, можна запропонувати дітям викласти та клеїти щось своє)

13. «Шкрябалки та дпряпалки» – нігтями «прошкрябати» малюнок у тісті, у фользі, у крупі, плівці. У пакет, що закривається, залити фарбу. Дитина подушечками пальців і нігтями прорисовує (дряпає) візерунки

14. боулінг, збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок)

15. «Злий бобер» – придумати злу тварину і поводитися, як, ми припускаємо, може поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру тварину. Потім, у людину

16. «Випустити пазурі» – показати, як тигреня шипить і показує пазурі, коли хоче захиститися. (потім перетворитися на людину)

17. малювати каляки-маляки, стиснувши в кулаку фломастер або олівець

18. «У ціль» – зім'яти в руках папір, потім, як м'ячиком, потрапити в ціль

19. кричати в «мішок для крику», чи  стакан, чи в подушку

20. «бодалки – так-ні» (бодатися руками чи головою, говорячи по черзі – так чи ні)

21. люблю – не люблю (говорити один одному – я люблю, коли… я не люблю, коли…

22. радію-злюсь (я злюсь, коли. Я радію, коли)

23. Можна уявити всередині пружину, яка стискається-розтискається і підстрибує всередині, присісти, обіймаючи коліна і розпоямитись, мов пркдинка.
покласти руку на живіт, зробити вдих і різкий видих.

Допоміжні думки:
Нам важливо розповісти дитині, що емоція – це сигнал нашого мозку на те, що відбувається. Зараз агресивні прояві закономірні. Сама війна – надагресія. 
Злість дітей важлива. 
Злість така ж важлива, як і радість, і сум.

Від того, що ми відчуваємо емоцію – ми не добрі та не погані.
Якщо ти злишся - ти не злий. Ти людина, яка зараз злиться.

 Іноді, коли агресивність дуже сильна, ми уявляємо, як би все зруйнували, як би когось вдарили або, навіть, вбили. Зараз – наша агресивність природна. Але ми в жодному разі  не шкодимо собі та іншим. 

Зараз ми маємо право ненавидіти та злитися. Але ми створені не тільки з ненавісті та злості – що в нас ще є? я відчуваю лють до ворогів, але я продовжую відчувати любов до тих, хто мені близький. Я більше - ніж будь яка моя емоція чи прояв. 

Сил нам!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як допомогти дитині розвинути самомотивацію

Таку важливу якість, як самомотивація, часто недооцінюють. Це один з визначальних факторів успішності дитини в школі. З моменту ...